ÇOCUKLARINIZ SİZİN ÇOCUKLARINIZ DEĞİL...
ONLAR KENDİ YOLUNU İZLEYEN HAYAT'IN OĞULLARI VE KIZLARI...
SİZİN ARACILIĞINIZLA GELDİLER AMA SİZDEN GELMEDİLER...
VE SİZİNLE BİRLİKTE OLSALARDA SİZİN DEĞİLLER..

HALİL CİBRAN

Bumerang - Yazarkafe

23 Ağustos 2012 Perşembe

İpek Hanımın Diş Değişimi Başladı.



Erken oldu biliyorum, yaşı henüz 5,5 olmadı ama İpek Hanımın diş değişimi başladı.

İlk olduğu için biraz panikledim ama anneannemiz daha sakindi.
Elmadan alınan bir ısırık sonrası “anne dişim sallanıyor.” dedi.
Tatildeyiz…

Bulunduğumuz yer  bir belde ,diş hekimi nerede? Hangisine gitsek düşünceleri içinde bir baktım ki sallanan dişin hemen arkasından  yeni bir diş kendini göstermiş.

Ne olacağını anlattık fazla acımayacağını, çıktığında pamukla tampon yapacağımızı söyledik.Doktor  lafı geçince bizimki ağlamaya başladı, bizde birkaç gün beklemeyi uygun gördük.
4-5 gün geçti ancak o  kadar sallanmasına rağmen kendiliğinden çıkmayacağına anlayınca anneannemiz müdahale etti  çünkü  arkadan gelen dişi engelleyeceğini düşündük.

İpek Hanım gene biraz ağladı elletmek  istemedi sanırım korktu şöyle bakma bahanesi ile ilk dişimiz avuçlarımızdaydı.

Artık büyümüş olmanın gururuyla İpekcik ayna karşısında yerini aldı.Yeni görüntüsünü inceledi.




Hani halk arasında çocuğu da neşelendiren adetler varmış öğrendik.  Diş düzgün çıksın diyeymiş efendim (şaka yapıyorum tabiki sakın ciddiye almayın).

İlk çıkan diş çatıya atılmazdan bir gece önce yastık altına konurmuş. ”Diş Perisi” dişi çıkan çocuğa ufak tefek hediye ya da şeker falan getirirmiş. :p

Sabah bir baktık bizim diş perimiz harçlık bırakmış. İpekcik sevindi koşa koşa çatıya çıktı.

"Sıçan,sıçan al bozuk dişimi ver  bana yenisini..." diyerek ilk dişini çatıya fırlattı. :))


Hiç yorum yok: