ÇOCUKLARINIZ SİZİN ÇOCUKLARINIZ DEĞİL...
ONLAR KENDİ YOLUNU İZLEYEN HAYAT'IN OĞULLARI VE KIZLARI...
SİZİN ARACILIĞINIZLA GELDİLER AMA SİZDEN GELMEDİLER...
VE SİZİNLE BİRLİKTE OLSALARDA SİZİN DEĞİLLER..

HALİL CİBRAN

Bumerang - Yazarkafe

14 Mart 2010 Pazar

İSOFİX SİSTEMİ VE YENİ TRAFİK YÖNETMELİĞİ…

Kızım varken arabada ön koltuğa oturmuyorum haliyle ama bazen ihmalkar davranabilyorum.”Kısa mesafe” ya da “çok sıkıldı” durmuyor diye kucağıma aldığım zamanlar oluyor.Şimdi yukarıdaki görüntüyü izleyince kızdım kendime…

Bilmiyorum haberiniz var mı? Yeni trafik yönetmeliğine göre 1 Haziran 2010’dan itibaren boyu 150cm’den kısa ve 36 kg’ın altında çocukların taşınması için araba koltuğu ve gerekli bağlama sistemleri zorunlu hale getiriliyor.Bu sistemin olmadığı araçlarda çocuklar taşınamayacak, taksilerde mutlaka arka koltukta oturtularak ve kemer bağlanarak seyahat edilecek…

Biz araba koltuğunu alırken satıcı “isofix”sisteminden bahsetmişti…Bu sistemin sadece araçta olması yeterli olmuyor,koltuğunda bu sisteme uyumlu üretilmesi gerektiğini anlatmıştı.
O nedenle araç koltuğu alırken bu özelliği olup olmadığını sormanızı öneririm.Zaten yeni model otomobillerde bu özellik mevcut.

Peki buraya kadar bahsettik de isofix nedir ?derseniz Çocuk koltuğunun emniyet kemeri kullanılmadan daha güvenli bir şekilde arabaya montajını sağlayan sisteme verilen ad.Otomobil şasesiyle koltuk arasında bir kızak şeklinde bağlantı kuruluyor. Sonrasında koltuğa oturan çocuğun üzerinden emniyet kemerini bağlıyorsunuz.
Koltuğun takılması biraz zahmetli oldu ama yerinden oynamaması insana güven veriyor

3 yorum:

Adsız dedi ki...

şimdi düşündüm de 3 yıldır hiç ön koltuğa oturmamışım ben :) anne olduğumdan beri hep arka koltukta oğlumla seyahat etmişim. istanbul trafiğinden zaten ödüm kopuyor, tedbiri elden bırakmamak lazım. küçücük bir ihmal çok canyakıcı sonuçlar çıkarabilir allah korusun.. şu haziranda çıkacak kuralı çok beğendim..

bu arada yandaki sayaç 5 gün kaldı diyor?... doğru mu? bebiş geliyor mu 5 gün sonra?

Acqua dedi ki...

Bu yönetmeliğin çıkması gerçekten iyi bir gelişme. Tabii bizim ülkemizde ne kadar uygulanır ve ne kadar denetlenir bilemiyorum. Aslında bu oto koltuğu konusunda aileler o kadar bilinçsiz ki...Umarım bu yönetmelik bazı şeyleri değiştirir. Bu arada isofixli araba koltukları oldukça pahalı oluyor. Üreticiler de bu konuda tüketicilere biraz destek olursa yaygınlaşması daha kolay olur.

ANNECİK dedi ki...

Yok Gülcancım bebek falan yok.Onu sadece görüntü olsun diye koymuştum.İsteyenler tıklasın diye.:))