ÇOCUKLARINIZ SİZİN ÇOCUKLARINIZ DEĞİL...
ONLAR KENDİ YOLUNU İZLEYEN HAYAT'IN OĞULLARI VE KIZLARI...
SİZİN ARACILIĞINIZLA GELDİLER AMA SİZDEN GELMEDİLER...
VE SİZİNLE BİRLİKTE OLSALARDA SİZİN DEĞİLLER..

HALİL CİBRAN

Bumerang - Yazarkafe

14 Mart 2014 Cuma

Çocuklarda Öksürük Azaltma Önerileri


Aileler için sıkıntı verici bir durum, özellikle uyku esnasında çocuğunuzun sürekli öksürüyor olması üzüyor insanı.

İpekcik bir kaç gündür öksürüyor.O kadar dikkat etmemiz, korumamız bazen işe yaramıyor.Daha fazla ilerlemesin diye anneannemiz doktora götürdü ilaçlarımızı düzenli kullanıyoruz fakat gelin görün ki gece oldu mu gene ortaya çıkıyor.

Tıp doktoru değilim, sadece anneyim.Onun daha rahat uyuması, dinlenmesi ve rahatsızlığının çabuk geçmesi için ister istemez araştırma halindeyim.Size önerilerimde bu yönde olucak.Denediğim ve etkili olduğunu düşündüğüm şeyler.

Ben geniz akıntısına bağlı olarak bol bol ılık su öneriyorum sizlere (hatta uyku arasında bile uyandırarak).Bunun dışında herkesce kullanılan "viks"  ilacını ayak tabanlarına uygulayıp çorap giydiriyorum.Birkaç kere denedim ve çok faydasını gördüm.Hafifce burun deliklerine ve boğaz kısmına da sürmeyi ihmal etmiyorum.

Öksürüğün gidişatına göre bu yöntemi gece belli aralıklarla tekrar ediyorum.

Bunların dışında balın öksürüğe birebir olduğu hep söylenir.
Bal ve karabiber, bal ve zencefil ancak bunlar yetişkinlere uygun, özellikle zencefilin çocuklara verilmesinin doğru olmadığını okumuştum.
Pekmez ve eritilmiş tereyağ karışımı da hep söylenir ancak sıcak tüketilmesi gerektiği için bu da çocuğa uygun olmuyor.

Umarım sizde bu yöntemin faydasını görürsünüz.
Sağlıklı günler geçirmeniz dileğiyle...

3 yorum:

nehircce dedi ki...

Bu yöntemleri ben de uyguluyorum ve zaman zaman hastalığın başında yakalarsam oğlumu, antibiyotiksiz atlattığım bile oldu.. Özellikle pekmez tereyağ karışımını bu yıl ilk kez kullandım ama çok işe yaradı sıcak değil ama ılıkta olsa içire bildim .Tesekkürler

Handan dedi ki...

Burna serum fizyolojik sıkmak da genzi rahatlattığında öksürüğü azaltabiliyor.

Geçmiş olsun Ebrucum.

ANNECİK dedi ki...

Sevgili Nehircce sıcak olmazsa işe yaramaz dediler,ben bile içerken zorlanıyorum. ılık ılık bir deneyeceğim o zaman.

Handancım burnu tıkalı olmadığı için serum kullanmadım bu sefer ama bende kullanıyorum gerçekten o da etkili.