ÇOCUKLARINIZ SİZİN ÇOCUKLARINIZ DEĞİL...
ONLAR KENDİ YOLUNU İZLEYEN HAYAT'IN OĞULLARI VE KIZLARI...
SİZİN ARACILIĞINIZLA GELDİLER AMA SİZDEN GELMEDİLER...
VE SİZİNLE BİRLİKTE OLSALARDA SİZİN DEĞİLLER..

HALİL CİBRAN

Bumerang - Yazarkafe

2 Mart 2012 Cuma

KAFAM ÇOK KARIŞIK


Dünden beri bir huzursuzluk hali var üstümde.


Açıklanan  4+4+4 Eğitim Sistemi ile ilgili yeni düzenlemeleri bir veli olarak beğenmedim.


3 yıl öğretmenlik yaptığım için bu konuda değerlendirme  yapabiliyorum kendimce,çocukların seviyelerini biliyorum.


Okul öncesi eğitimi zorunlu hale getirmeyi destekleyebilirim.Çocukların ilköğretime geçişi ve kişisel gelişimleri açısından bunun yararı olacaktır.Ancak çocuk hamur gibidir nasıl yoğurursan o şekli alır fikrine katılmıyorum.


5 yaş çocuğun oyun yaşıdır.
Okumayı sökme,matematik problemi çözme, 40-45dk. ders 10dk. tenefüs temposunu kaldırabilecek,servisle okula gidip gelebilecek yaş değildir bana göre.Bu yaş grubunda 1 yılın bile önemi büyük, geçen sene ile bu seneyi kıyasladığımda kızımda ne gibi değişiklikler olduğunu gözlemleyebiliyorum.


O nedenle kafam karışık, veli olarak oldukça mutsuz oldum bu durumdan...

Hiç yorum yok: